اچ تی سی U12 پلاس می تواند گوی سبقت را از ال جی G7 ThinQ بگیرد؟

آیا  HTC U12+با ویژگی های منحصر به فرد توانایی قاپیدن توجهات از ال جی G7 ThinQ و هدایت آن به سوی خود را دارد؟

طراحی ظاهری

در نگاه اول به نظر می رسد که هر دو گوشی ظاهری مشابه دارند، اما اچ تی سی U12 پلاس کمی بزرگتر است. هر دو موبایل از ساختار تمام شیشه ای و زیبایی برخوردارند، با این حال این U12 پلاس است که با دو رنگ خیره کننده خود یعنی آبی شفاف و قرمز آتشین یک پله بالاتر از G7 ThinQ قرار می گیرد. این تفاوت رنگ به نوبه خود حاکی از توجه ویژه اچ تی سی به این نکته است که گوشی پرچمدارش توسط کاربران چگونه دیده می شود. اگرچه از منظر زیبایی شناسی U12 پلاس با گزینه های رنگ خود قادر است به راحتی توجهات را به سوی خود جلب کند اما پرچمدار ال جی با نداشتن این ویژگی ما را ناامید نمی کند چرا که تمام سخت افزار آن مانند جک هدفون ۳.۵ میلی متری در شاسی آن قرار دارد، ویژگی که در طراحی U12 پلاس غایب است. هر دو گوشی ساختار مقاوم در برابر آب دارند و از استاندارد IP68 بهره می برد. همچنین به طور قطع و یقین یگانه بلندگوی ال جی G7 ThinQ به تنهایی قدرت شگفت انگیزی دارد اما همگی مشتاقیم ببینیم که این اسپیکر چگونه در برابر بلندگوهای بوم ساند اچ تی سی در U12 پلاس مقاومت می کند.

صفحه نمایش

گوشی اچ تی سی U12 پلاس مجهز به صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن QHD+ (2880 × ۱۴۴۰) از نوع Super LCD6 لمسی خازنی است در حالی که ال جی G7 ThinQ دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی QHD+ با رزولوشن ۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ می باشد. در مشاهده مستقیم، نمایشگر هر دو گوشی به زیبایی می درخشند اما صفحه نمایش U12 پلاس اعوجاج بیشتری را نشان می دهد. اگرچه در پنل G7 ThinQ ایرادهایی وجود دارد اما به اندازه رقیب آن مشخص و قابل ملاحظه نیست. همچنین در G7 ThinQ مخفی کردن notch  یا بریدگی موجب می شود که قاب اطراف نمایشگر شباهت زیادی به آنچه در U12 پلاس می بینیم داشته باشد.

رابط کاربری

هر دو گوشی هوشمند بر روی اندروید ۸.۰ (اوریو) اجرا می شوند. در حالی که هر دو اساساً به هسته اصلی اندروید دست می یابند، اما با برخی از ویژگی های نوین خود شکل گرفته اند. اچ تی سی U12 پلاس علاوه بر قابلیت اج سنس (Edge Sense) که فرامین متفاوتی را اجرا می کند به ویژگی دابل تپ (دو بار ضربه بر روی صفحه نمایش) جدیدی نیز مجهز شده است. در همین حال G7 ThinQ تکنولوژی هوش مصنوعی را در مکان هایی مانند دوربین خود، خدمات دستیار صوتی و لوازم خانگی ادغام کرده است.

این دو گوشی پرچمدار در فضای اندروید به بهترین چیپست کمپانی کوالکام (Qualcomm) یعنی اسنپ دراگون ۸۴۵  مجهز شده اند. گوشی ال جی G7 ThinQ به ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است در حالی که اچ تی سی U12 پلاس با ۶ گیگابایت حافظ در این خصوص بخشنده تر است. لازم به ذکر است که هر دو گوشی فرمان های اصلی یک گوشی هوشمند را به خوبی اجرا می کنند و هر دو با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD را نیز دارند.

دوربین

بالاخره اچ تی سی با جدیدترین گوشی پرچمدار خود در قلمرو دوربین دوگانه قرار گرفت. دوربین اصلی آن از ۱۲ مگاپیکسل زاویه گسترده با حسگر آلترا پیکسل f/1.76 به اضافه ۱۶ مگاپیسکل با دو برابر بزرگنمایی اپتیکال و دیافراگم f/2.6 بهره می برد. در همین حال گوشی ال جی G7 ThinQ مجهز به دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است که یکی از آن ها لنز ۷۱ درجه f/1.6 و دیگری لنز واید ۱۰۷ درجه f/1.9 دارد. جالب است بدانید که ما در اینجا با دو گوشی مواجه هستیم که یکی به ما گزینه تله فوتو با قابلیت فوکوس در فواصل دور را می دهد و دیگری عکاسی با زاویه گسترده تر را ممکن می سازد. با این حال هر دو گوشی قابلیت گرفتن عکس سلفی با دوربین های دوگانه شان را دارند.

باتری

به طور معمول هنگامی که تفاوت زیادی بین ظرفیت های باتری وجود دارد اکثریت افراد این باور را دارند که ظرفیت زیاد باتری منجر به نتایج بهتر میشود. اما تا زمانی که این مسئله در مورد باتری های هر دو گوشی مورد آزمایش قرار نگیرد نمی توان نتیجه گیری کرد. باتری گوشی اچ تی سی U12 پلاس با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیتی بالاتر نسبت به باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ال جی G7 ThinQ دارد. همچنین باید اذعان کرد که استفاده نکردن u12 پلاس از شارژ بی سیم موجب شده است که پرچمدار ال جی راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

انتظارات

ال جی و اچ تی سی در موقعیت مشابهی قرار گرفته اند چرا که این دو غول سابق در عرصه موبایل برای چندین سال پیاپی تلاش کرده اند که به جایگاه خود به عنوان سومین بازیکن غالب در فضای اسمارت فون ها دست یابند. پرچمداران آنها از نظر فنی فوق العاده هستند اما اینکه کدام یک برای مشتریان چشمگیرتر است حائز اهمیت می باشد. هر دو گوشی ویژگی های مشابه زیادی دارند و از قیمت بالایی در بازار برخوردار می باشند با این حال ویژگی های ال جی G7 ThinQ مانند شارژ بی سیم و جک هدفون می تواند رقابت را برای اچ تی سی U12 پلاس کمی دشوار کند.

نهایتاً بالا بودن تب اشتیاق برای عرضه و رونمایی پرچمداران گوشی اسمارت باعث شده است که فروشگاه اینترنتی کالا دات آی آر kala.ir با همکاری شرکت های صاحب نام کشور تنوع قابل قبولی از گوشی های جدید ابرسازنده های جهانی را برای کاربران مشتاق خرید گوشی گردآوری کند. وبسایت کالا سعی نموده است با فراهم نمودن امکان مقایسه گوشی ها و با ارائه بهترین قیمت موبایل تجربه یک خرید ایده آل و مطمئن را در بستری آنلاین به ارمغان آورد. همچنین تلاش kala.ir همواره بر پایه تضمین سلامت و اصالت فیزیکی کالا و ضمانت آن ها با گارانتی شرکت های معتبر در این زمینه استوار بوده است.

منبع: www.phonearena.com