آیا اچ تی سی می تواند باU12 پلاس به روزهای اوج خود در رقابت با آیفون برگردد؟

به نظر می رسد که U12 پلاس به عنوان پرچمدار توانمند اچ تی سی یارای ایستادگی در برابر بهترینِ اپل یعنی آیفون X را دارد.

در نخستسن روزهای اندروید، اچ تی سی به عنوان نیروی رقیب آیفون های اپل شناخته می شد. بدون شک زمانی این کمپانی تایوانی مورد توجه بسیاری بود اما رفته رفته گوشی های هوشمند آن به دلیل نداشتن هیچ چیز قابل توجهی، آوازه خود را از دست دادند. تا اینکه با رونمایی U12 پلاس به نظر می رسد امیدها برای به اوج رسیدن دوباره اچ تی سی زنده شده است.

طراحی ظاهری

این دو گوشی از نظر ظاهری کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. طراحی آیفون X حتی از فاصله دور مشخص است و قاب استیل ضد زنگ آن حسی از استحکام بیشتر و کیفیت بهتر را القا می کند. در عین حال برخلاف U12 پلاس، آیفون X سهولت بیشتری را در کار با یک دست به ارمغان می آورد چرا که فضای کمتری را در دست اشغال می کند. اگرچه طراحی آیفون X متمایز است اما اچ تی سی نیز قطعاً چیز شگفت انگیزی برای ارائه دارد. باید گفت که نقش رنگ به اندازه پارامترهای دیگر در طراحی گوشی برجسته نیست اما در مورد U12 پلاس قضیه فرق می کند چرا که دو رنگ خاص آن در متمایز کردنش نقش بسزایی دارند. بدون شک رنگ های آبی شفاف و قرمز آتشین پرچمدار اچ تی سی بسیار خیره کننده هستند و این جادوی رنگ همان چیزی است که در گزینه های رنگ آیفون X نمی بینیم. لازم به ذکر است که شباهت اپل و اچ تی سی در غیبت جک هدفون در هر دوی آنها است. همچنین با توجه به استاندارد IP68، میزان مقاومت U12 پلاس در برابر آب بیشتر از جدیدترین پرچمدار اپل با استاندارد IP67 می باشد.

صفحه نمایش

اچ تی سی U12 پلاس دارای صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن QHD+ (2880 × ۱۴۴۰) از نوع Super LCD6 لمسی خازنی است در حالی که آیفون X از نمایشگر ۵.۸ اینچی و Super Retina OLED (2436 × ۱۱۲۵) مخصوص خود بهره می برد. هر دو نمایشگر در مشاهده مستقیم به زیبایی می درخشند اما صفحه نمایش U12 پلاس در زاویه های مختلف اعوجاج بیشتری را نشان می دهد. ممکن است این مسئله برای خود شما مهم نباشد اما برای اطرافیان شما که تلاش می کنند نگاهی به صفحه نمایش گوشی بیندازند قابل ملاحظه است.  همچنین notch یا بریدگی در نمایشگر آیفون X می تواند به عنوان نوعی انحراف محسوب شود چرا که یکنواختی آن را بر هم می زند. هر چند به اعتبار این بریدگی، فناوری برتر تشخیص چهره با آیفون X تطبیق داده شده است. با این حال نمایشگر U12 پلاس فاقد این بریدگی می باشد که همین امر موجب یکنواخت شدن آن برای جا دادن دوربین های دوگانه شده است.

رابط کاربری

در اینجا نیز مقایسه قدیمی میان اندروید و ios نقش پررنگی دارد. اچ تی سی ایده های نوینی را در تجربه اندرویدی خود پیاده سازی کرده است مانند اج سنس (Edge Sense) با قابلیت اجرای فرامین متفاوت یا ویژگی دابل تپ جدید (دو بار ضربه بر روی صفحه نمایش). در حالی که آیفون X شدیداً بر تجربه کاربری مبتنی بر ژست های حرکتی تأکید می کند. از اینها گذشته هنگامی که به قدرت پردازش می رسیم اینگونه به نظر می رسد که هر دو گوشی توانایی انجام دادن قدرتمندترین پردازش ها را دارند. آیفون X قدرت خود را به چیپست بیونیک A11 مدیون است، چیپستی که برای تمام اپلیکیشن ها بی نقص عمل می کند. اچ تی سی U12 پلاس همانند هم دوره های خود در فضای اندروید به آخرین نسل از چیپست های کمپانی کوالکام (Qualcomm) یعنی اسنپ دراگون ۸۴۵  مجهز شده است که نسبت به آنچه در سایر گوشی ها می بینیم پاسخگویی بیشتری را موجب می شود. در حالی که آیفون X یک قهرمان اثبات شده در زمینه گیمینگ یا بازی است، اما مطمئن هستیم که پرچمدار اچ تی سی نیز می تواند به خوبی رقیبش از عهده بازی ها برآید. باید اضافه کرد که برخلاف آیفون X، اچ تی سی U12 پلاس با وجود داشتن ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به دلیل قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD جای تقدیر دارد.

دوربین

بالاخره اچ تی سی با جدیدترین گوشی پرچمدارش، خود را در قلمرو دوربین دوگانه قرار داد. دوربین های آن به ۱۲ مگاپیکسل زاویه گسترده با حسگر آلترا پیکسل f/1.76 به اضافه ۱۶ مگاپیسکل با دو برابر بزرگنمایی اپتیکال و دیافراگم f/2.6 تقسیم می شوند. در مقایسه با آن آیفون X از یک جفت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می برد که یکی از آنها از لنز واید f/1.8 و دیگری از لنز تله f/2.4 برخوردار می باشد. جالب است بدانید که دوربین های هر دو گوشی دامنه های بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند، ویژگی که سایر گوشی ها در دوربین ثانویه تله فوتوی خود از آن بی بهره هستند.

اینکه بگوییم کدام دوربین عملکرد بهتری دارد واقعاً دشوار است اما کسانی که به دنبال کنترل بیشتر در خصوص چگونگی از کار در آمدن ترکیب بندی هایشان هستند، دوربین U12 پلاس را ترجیح می دهند زیرا به مجموعه ای عمیق تر از حالت ها و کنترل دستی مجهز شده است. اکثریت افراد فکر می کنند که اچ تی سی سلفی های بهتری را با دوریبن های دوگانه ۸ مگاپیکسلی خود خلق می کند اما همانطور که می دانیم یگانه دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی آیفون X نیز قادر است نتایج خیره کننده ای را به تنهایی به وجود آورد. در مورد قابلیت فیلمبرداری اچ تی سی U12 پلاس نیز باید به ویژگی های چشمگیر آن مانند عملکرد جدید بزرگنمایی سونیک (Sonic Zoom) اشاره کرد که در حین فیلمبردای قابلیت ضبط صدای استریو همزمان با بزگنمایی را دارد. این در حالی است که تجربه فیلمبرداری با آیفون X تنها به حالت اتوماتیک و حرکت آهسته ختم می شود، ویژگی هایی که U12 پلاس نیز فراهم می کند.

باتری

گوشی اچ تی سی U12 پلاس دارای باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است که از ظرفیتی بیشتر نسبت به باتری ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعتی آیفون X برخوردار می باشد. البته نباید پیش از تست عملی باتری ها عجولانه تصمیم گیری کنیم چرا که برخلاف باور بسیاری، ظرفیت بیشتر باتری الزاماً منجر به نتایج بهتر نمی شود. اما باید اعتراف کرد که استفاده نکردن U12 پلاس از شارژ بی سیم موجب شده است که آیفون X راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم کند.

روی هم رفته رقابت کمپانی های بزرگ از جمله اپل و اچ تی سی موجب شده است که انتخاب برای کاربران مشتاق روز به روز دشوارتر شود. فروشگاه اینترنتی کالا دات آی آر kala.ir با گردآوری مجموعه ای از موبایل ها و فراهم نمودن امکان مقایسه آن ها موجب سهولت در خرید گوشی شده است. وبسایت کالا با ارائه بهترین قیمت موبایل و با ضمانت کالاها از طریق گارانتی های معتبر سعی نموده است خریدی مطمئن به ارمغان آورد.

منبع: www.phonearena.com