سامسونگ پردازشگر گرافیکی ویژه خود را توسعه می دهد

سامسونگ وابستگی زیادی به چیپست های اسنپدراگون برای موبایل های عرضه شده در بازار ایالات متحده دارد. با این حال اکثر گوشی های دیگر این کمپانی که در سایر نقاط دنیا عرضه می شوند، از چیپست های اگزینوس ساخت خود کمپانی کره ای بهره می برند. اکنون سامسونگ قصد دارد پردازشگر گرافیکی ویژه خود را نیز توسعه دهد.

 

این کمپانی امیدوار است مجموعه ای از پردازشگرهای گرافیکی خود را ابتدا برای تعبیه در گوشی های اقتصادی توسعه دهد. احتمالاً دلیل این تصمیم کاهش هزینه تولید این موبایل ها باشد. در حال حاضر چیپست های اگزینوس از پردازشگر گرافیکی طراحی شده توسط کمپانی ARM بهره می برند. انتظار می رود پس از آن، پردازنده گرافیکی سامسونگ راه خود را به حوزه های دیگر از جمله رانندگی خودران و شاید اینترنت اشیا نیز باز کند.

همچنین اگر این پردازنده ها محبوبیت خود را به اثبات برسانند سامسونگ می تواند نمونه هایی ویژه برای گوشی های هوشمند پرچمدار خود معرفی کند. این موضوع می تواند حاشیه سود سامسونگ را افزایش دهد.

با این حال زمان دقیقی برای توسعه پردازشگر گرافیکی سامسونگ اعلام نشده. به نظر می رسد که سامسونگ می تواند در ۲ یا ۳ سال آتی اولین نمونه از این پردازشگرها را معرفی کرده و خود را با جریان اصلی فناوری همگام کند.

انتظار داریم کمپانی کره ای تا آن زمان همچنان از سری پردازشگرهای Mali طراحی شده توسط کمپانی ARM در گوشی های هوشمند خود بهره ببرد. در نهایت در صورت استفاده از پردازشگرهای گرافیکی ویژه، سامسونگ می تواند خود را در موقعیت بالاتری نسبت به اپل و هواوی قرار دهد که در بین این دو، هواوی همچنان به محصولات طراحی شده توسط ARM وابسته است.