اینستاگرام پلتفرم IGTV را معرفی کرد

بعد از هفته‌ها گمانه‌زنی در مورد احتمال معرفی قابلیت آپلود ویدیوهایی به بلندی یک ساعت، اینستاگرام بالاخره این پلتفرم را معرفی کرد. این پلتفرم IGTV نام دارد و اینستاگرام برای این پلتفرم یک اپلیکیشن اختصاصی را ارائه کرده است. تا اطلاع ثانوی، بیشتر کاربران این اپلیکیشن می‌توانند ویدیوهایی به بلندی ۱۰ دقیقه را آپلود کنند اما کاربرانی که فالوئرهای زیادی دارند، از همان ابتدا می‌توانند ویدیوهای یک‌ساعته آپلود کنند. البته اینستاگرام اعلام کرده که این محدودیت دائمی نخواهد بود.

IGTV

اینستاگرام می‌گوید در زمان باز کردن این اپلیکیشن، به‌طور خودکار یکی از ویدیوهای افرادی که فالو کرده‌اید، به نمایش در می‌آید. همچنین در این اپلیکیشن با توجه به سلیقه‌ی کاربر، ویدیوهای دیگری هم پیشنهاد می‌شود. در ضمن در این اپلیکیشن کامنت گذاشتن و لایک کردن ویدیوها هم امکان‌پذیر است. بنا به اعلام این شرکت، در آپدیت جدید اینستاگرام، بخش مربوط به IGTV افزوده می‌شود.

چنین پلتفرمی به قصد رقابت مستقیم با سرویس محبوب یوتیوب عرضه شده است، اما اینستاگرام گفته که فعلا در این بخش تبلیغی به نمایش درنمی‌آید. اما در آینده‌ی نزدیک می‌توانیم انتظار پخش تبلیغات را در این پلتفرم داشته باشیم. در این رونمایی، اینستاگرام اعلام کرد که هم‌اکنون بیش از یک میلیارد کاربر از سرتاسر جهان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. اگر پلتفرم اختصاصی مربوط به ویدیوهای عمودی محبوبیت زیادی پیدا کند-که اینستاگرام اینطور می‌کند-این شرکت به رقیب سرسخت یوتیوب بدل می‌شود.